Filtrovat

Aktuální akce

Týden pro inkluzi

projekt Co by bylo kdyby

projekt Co by bylo kdyby 2

 

Newsletter

Dostávat novinky e-mailem?

Změnit jazyk

Vzdělávání dětí od dvou let v MŠ ... tipy na knihy

Vzdělávání dětí od dvou let v MŠ ... tipy na knihy

Ve spolupráci s nakladatelstvím Portál Vám doporučujeme další velmi zajímavé publikace, které mohou být inspirací při práci s dětmi nebo mladými lidmi se znevýhodněním.

Mohou již dvouleté děti do mateřské školy? Jak to zařídit, aby byly spokojené, aby jim pobyt mezi dětmi svědčil, aby se ve školce cítily dobře? Hodně z toho je v rukou pedagogů mateřských škol. Nezbytnými předpoklady jsou dobrá informovanost, znalost problematiky a úprava podmínek. Cílem publikace je postihnout všechny základní aspekty vzdělávání dětí raného věku, poskytnout užitečné informace o přednostech a úskalích této práce, včetně praktických rad a ukázek činností, přinést inspiraci a být prospěšná učitelkám a ředitelkám mateřských škol, rodičům i dalším čtenářům. Autorky uvádějí řadu příkladů z praxe a doporučení, která nabízejí, jsou sladěna se stávajícími kurikulárními dokumenty. Kniha je určena především pedagogům mateřských škol a využijí ji též studenti předškolní pedagogiky a také zřizovatelé škol.

Ukázka z knihy

Vnitřní kritik je ta složka nás samých, kterou jsme v dětství vytvořili, aby nám pomohla adaptovat se na okolí a uchránila nás před studem a bolestí. Zvnitřnili jsme si ji mnohdy natolik, že už si její působení ani neuvědomujeme. Tím víc nás vnitřní kritik ochromuje a přispívá k tomu, že se cítíme neschopní a nešťastní. Autoři ve své knize ukazují, jak tohoto vnitřního kritika rozeznat, jak ohodnotit jeho sílu a jak ji transformovat, aby se z kritika stal ochránce a zdroj objektivního hodnocení. Kniha mj. obsahuje sebeposuzovací test, četné příklady výroků, jimiž se jednotlivé typy vnitřního kritika projevují, výňatky z terapeutických rozhovorů a různá cvičení. Autoři též poukazují na různé podoby vnitřního kritika u žen a u mužů a také na jeho projevy ve vztazích. Popisují, jak vnitřní kritik souvisí s objevováním vlastního vnitřního dítěte a jak se jim oběma člověk může stát rodičem. Vnitřní kritik je jedním z mnoha „já“ či „podosobností“, které obývají naše nitro. Práce s ním, jak ji autoři prezentují, dobře a prospěšně ilustruje metodu voice dialogues, kterou se manželé Stoneovi celosvětově proslavili.

Ukázka z knihy

Cílem publikace je představit vývoj a význam teorie a praxe vzdělávání dospělých a přiblížit vznik a rozvoj andragogické vědy v mezinárodním kontextu. Obsah je orientován jednak na teoretické poznatky z učení a vzdělávání dospělých, jednak na praktické aplikace do oblasti rozvoje a řízení lidí. Věnuje se také podnikovému (firemnímu) vzdělávání, kompetencím a kvalifikaci lektora či legislativě ve vzdělávání dospělých v ČR. Kniha je určena studentům VŠ, učitelům, akademickým a vědeckým pracovníkům, tutorům, lektorům, manažerům, a metodikům vzdělávání, tvůrcům vzdělávací politiky, personalistům a odborníkům na HR.

Ukázka z knihy

Autogenní trénink (AT) představuje tradiční a nejrozšířenější evropskou relaxační metodu. Jeho cílem je dosáhnout svalové relaxace s cílem duševního uvolnění. Jde rovněž o zlepšení orgánových funkcí řízených vegetativní nervovou soustavou a autosugestivní ovlivnění pomocí intenčních formulí. Předkládaná publikace se zabývá historií metody, osobností jejího tvůrce J. H. Schultze a jeho následovníky, indikacemi a kontraindikacemi, formami nácviku, praktickým popisem jednotlivých stupňů AT, vhodnými pozicemi pro nácvik, prací s intenčními formulkami, autogenní meditací a terapií, výzkumy na poli AT, spojením AT s hudbou a řadou dalších témat. V závěru knihy čtenář najde přehled obtíží a onemocnění, které lze úspěšně ovlivnit pomocí AT.

Ukázka z knihy