Eliška v mateřské škole Čiperka rozkvetla

Eliška využívá v Rytmusu službu Tranzitní program. Na praxi chodí do Mateřské školy Pro Family – do pobočky Čiperka. Eliška je z praxe nadšená, provozní ředitel je s ní spokojený a kolegové ji mezi sebe mile přijali. Eliška chodí na praxi již druhý měsíc bez asistence.

Nejčastěji pomáhá kolegyni Aleně s úklidem a s přípravou svačin, poté pomáhá kolegům s úklidem postýlek apod. Kolegové se jí nebojí svěřit nové činnosti. Vedoucí pobočky Adriana u ní vidí veliké pokroky, Eliška se totiž na přechozí praxi styděla mluvit s dalšími kolegy. Zeptat se na další činnosti bylo pro ni velice obtížné. Nyní je situace jiná, Eliška si ráda s kolegy popovídá, trénuje říkat si, když potřebuje poradit a dokonce četla dětem pohádku. Adriana dodává, že i přes potíže ve čtení chtěla Eliška dočíst pohádku do konce a četla ji nahlas, což Adrianu mile překvapilo. Byla také potěšena, že přečíst pohádku a tím Adrianě pomoci nabídla sama Eliška. Pomohla tomu přátelská atmosféra, prostředí školky a bezprostřednost dětí.

A co říká o své praxi Eliška? „Když přijdu, tak si uvařím čaj, nechám si potvrdit do žákovské praxi, zeptám se, co mám dělat a když mám práci hotovou, dám si přestávku, sním si svačinu a u toho si povídám s kolegy, potom jdu zase pracovat, dělám dětem svačinku, ještě dělám postýlky a pak jdu domů. Moc se mi tam líbí. Baví mě dělat svačinky, uklízet postýlky, vytírat. S kolegy si tam rozumím, hlavně s Adrianou, a když něco nevím, poradí mi třeba Alča.“

Elišce pomohla domluvit praxi její poradkyně Jana. A co ta říká o spolupráci s Eliškou? „Všichni zaslouží veliké díky. Na začátku spolupráce jsme šli do něčeho nového. Pro zaměstnavatele i kolegy to byla první praxe pro studenty v Tranzitním programu a pro Elišku kontakt s novými kolegy. Vyšlo to, dokonce to předčilo naše očekávání. Eliška má nejen možnost naučit se novým pracovním činnostem, ale umožnilo jí to udělat velký krok při její cestě do dospělého života.“

Napsala: Jana Čejková, poradkyně v Tranzitním programu
21. 3. 2016