INDEX
INKLUZE

Kateřina, 14 let

Co se udělalo?

Kateřina byla na základě doporučení SPC přeřazena do 3. třídy ZŠ na hodiny matematiky, českého jazyka a prvouky; VV, TV, PČ absolvuje se svými vrstevníky v 7. třídě ZŠ. Ostatní hodiny je v individuální podpoře s paní asistentkou – učitelé jsou zodpovědní za výklad nové látky a hodnocení.  Byl vytvořen individuální vzdělávací plán, podle kterého je Katka vzdělávána a hodnocena.  Individuální vzdělávací plán je každé tři měsíce podroben revizi.

Matka Katky se školou spolupracuje.

Katka se velmi dobře začlenila mezi „třeťáky“, dostala od paní učitelky funkci „malé učitelky“ a ráda zodpovídá za přípravu dětí na vyučování, chov králíka aj. Ve škole se učí zejména praktické činnosti, které využije v běžném životě  - blíže je definováno ve školním vzdělávacím programu, který škola vytvořila na základě RVP pro žáky speciálních škol. Katka cítí, že na učivo 3. třídy stačí a ve svém učení je velmi pečlivá, i bez podpory paní asistentky zvládne učivo na průměrné úrovni. Do hodin 7. třídy bylo nutné ji dát s podporou paní asistentky, bez ní se mezi svými vrstevníky cítila nejistá. Postupně se ale s dětmi sžívá a oni se snaží ji sami kontaktovat.

Katka ráda maluje – chodí na kroužek Šikovné ruce a Výtvarná výchova. Katka ráda tráví svůj čas v relaxačním koutku snoezelen, kam dochází vždy, když je unavená.

Paní učitelky absolvovaly seminář o dětech s mentálním postižením. Do školy byly dokoupeny odborné knihy s touto tématikou a vhodné učebnice.

Škola začala spolupracovat s canisterapeutem, interaktivní formou spolupracuje 1x za týden se skupinou vybraných dětí přímo ve škole. Hrou se psem se rozvíjí motorická činnost a fantazie. Pes napomáhá sbližování se s okolím a podporuje komunikativnost, zajišťuje pocit ochrany a jistoty. Katka chodí do skupiny pravidelně.