INDEX
INKLUZE

Lucie, 7 let

Co se udělalo?

Lucka byla na základě doporučení SPC přeřazena do 1. třídy ZŠ. Byl vytvořen individuální vzdělávací plán, podle kterého je Lucka vzdělávána a hodnocena. Individuální vzdělávací plán je každé tři měsíce podroben revizi. Na schůzku jsou zváni i rodiče Lucky.

Při postupném začleňování byla Lucka veselá, těšila se na nové spolužačky, postupně sama vyžadovala rychlejší odchod do běžné třídy.

Paní učitelka důsledně pracuje se třídou každý týden – ve třídnických aktivitách se zaměřila na osobnostně sociální aktivity. Ranní setkání třídy v kruhu se stalo nedílnou součástí vyučování a velmi podpořilo Lucčino začlenění do třídy.
Lucka začala do nové třídy nosit své hračky, díky nim se podařilo, aby si jí nové spolužačky všimly. S panenkami, gumičkami aj. si každou přestávku společně hrají. Spolužáci byly třídní učitelkou předem upozorněny na Lucčiny tendence reagovat v některých situacích neadekvátně  - paní asistentka dbá na to, aby takovému chování včas předcházely a pokud nastane, odvede Lucku ze třídy a požaduje, aby pochopila příčiny i důsledky takového jednání/chování. Lucka je stále konfliktní, ale v menší míře. Spolužáci se naučili na takovéto chování vhodně reagovat  - sami se snaží konflikty nevyvolávat; upozorňují ji na chování, které jim není příjemné – zejména v ranním kruhu; odchází od ní v okamžiku, kdy je v afektu; chválí ji, pokud se k ostatním chová hezky.

Na škole začala pracovat logopedická preventistka, Lucka k ní dochází každý týden na 20 minut, zaměřují se zejména na Lucčinu špatnou výslovnost. Lucka vždy dostane i doporučení na práci doma. Logopedická preventistka předává informace o pokrocích třídní učitelce. Výslovnost se pomalu zlepšuje, Lucce je rozumět.

Lucku baví ruční práce, začala tedy chodit na kroužek Šikovné ruce. Její práce jsou vždy vystaveny i ve třídě.