INDEX
INKLUZE

Marek, 7 let

Co se udělalo?

Marek byl na základě doporučení SPC přeřazen do 1. třídy ZŠ.

Matka posílá Marka do školy pravidelně, výrazně ubyla absence.

Stále chybí pravidelná domácí péče. Při azylovém domě, ve kterém Marek s matkou žije, funguje Poradna pro rodinu. Zde může matka konzultovat své výchovné působení s psychologem.

Byl vytvořen individuální vzdělávací plán [pdf], podle kterého je Marek vzděláván a hodnocen. Individuální vzdělávací plán je každé tři měsíce podroben revizi. Na schůzku je zvána i Markova matka.

Na škole začala pracovat logopedická preventistka, Marek k ní dochází každý týden na 20 minut, zaměřují se zejména na rozvoj slovní zásoby. Marek vždy dostane i doporučení na práci doma.

Při postupném začleňování byl Marek nejistý, plačtivý. Výrazně mu pomohlo, že do 1. třídy s ním přešla i stávající paní asistentka, se kterou má velmi dobrý vztah. Učitelka se zaměřila na osobnostně sociální aktivity. Ranní setkání třídy v kruhu se stalo nedílnou součástí vyučování a velmi podpořilo Markovo začlenění do třídy. Nyní se Marek více obrací na spolužáky, nežli na paní asistentku. Umí vyjádřit svou žádost, o přestávkách se více zapojuje do her či komunikace s ostatními.

Marek je pohybově zdatný. Začal chodit na kroužek fotbalu, kde se setkává i se svými spolužáky ze speciální třídy. Fotbal je i důvodem, proč se do školy těší a méně chybí.