INDEX
INKLUZE

Tadeáš, 9 let

Co se udělalo?

Tadeáš byl na základě doporučení SPC přeřazen do 2. třídy ZŠ.

Rodiče Tadeáše velmi dobře spolupracují. Tadeáš má velmi dobré všeobecné znalosti, rád se dozvídá nové věci, je cílevědomý.

Tadeáš má ve třídě k dispozici počítač, ve kterém jsou stažené výukové programy. Nyní škola žádá o grant, díky kterému může získat tablet nejen pro Tadeáše.

Při postupném začleňování měl Tadeáš pocit méněcennosti. Najednou získal pocit, že nemůže před svými novými spolužáky obstát, začal o sobě pochybovat.  Bylo dobré, že si mohl postupně zvykat na nové spolužáky a mít oporu ve Václavovi, který s ním do nové třídy přecházel. Nová třídní učitelka často komunikovala s paní učitelkou ze speciální třídy, aby zjistila, v čem může Tadeáše vyzdvihnout před ostatními – velmi pomohl i vytvořený Profil na jednu stranu. Tadeáš si s podporou maminky pro své nové spolužáky připravil „představení se svým psem“  - agility. Touto aktivitou si mnohé získal. Nyní již mají společné téma, Tadeáš se do školy těší, nebojí se požádat své spolužáky o podporu v učení. Rád ostatním radí – sedí tedy vedle Václava, který je za tyto rady šťastný a oceňuje je. Mezi Vaškem a Tadeášem vznikl přátelský vztah, nestraní se ale ostatním, o přestávkách si s nimi hrají.

Na škole začala pracovat logopedická preventistka, Tadeáš k ní dochází každý týden na 20 minut, zaměřují se zejména na rozvoj slovní zásoby. Tadeáš vždy dostane i doporučení na práci doma.

Škola začala spolupracovat s canisterapeutem, interaktivní formou spolupracuje 1x za týden se skupinou vybraných dětí přímo ve škole. Hrou se psem se rozvíjí motorická činnost a fantazie. Pes napomáhá sbližování se s okolím a podporuje komunikativnost, zajišťuje pocit ochrany a jistoty. Tadeáš chodí do skupiny pravidelně.