INDEX
INKLUZE

Václav, 8 let

Co se udělalo?

Vašek byl na základě doporučení SPC přeřazen do 2. třídy ZŠ. V této třídě již byla zřízena funkce asistenta pedagoga pro jiné děti se SVP. Byl vytvořen individuální vzdělávací plán, podle kterého je Vašek vzděláván a hodnocen. Individuální vzdělávací plán je každé tři měsíce podroben revizi. Na schůzku dochází i rodiče.
Rodiče Václava velmi dobře spolupracují se školou. Václav nosí každý den do školy tablet, na kterém má stažené výukové programy. Je tak lépe motivován k práci a výrazně opadl jeho stres ze školní práce.

Vašek je veselý, je rád ve skupině dětí, příliš nekomunikuje, stačí mu být dětem blízko. Raději se vyjadřuje gesty, pohybem. Děti na to v tomto věku reagují dobře, Vaška přijaly mezi sebe. Paní asistentka Vaškovi ve vztazích pomáhá pouze v případě, kdy nedokáže ostatním dobře popsat, co chce sdělit. Děti jsou trpělivé, neposmívají se mu, spíše ho ochraňují před spolužáky z jiných tříd.

Paní učitelka důsledně pracuje se třídou každý týden – ve třídnických aktivitách se zaměřila na osobnostně sociální aktivity. Ranní setkání třídy v kruhu se stalo nedílnou součástí vyučování a velmi podpořilo Vaškovo začlenění do třídy.
Na škole začala pracovat logopedická preventistka, Vašek k ní dochází každý týden na 20 minut, zaměřují se zejména na rozvoj slovní zásoby. David vždy dostane i doporučení na práci doma.

Vašek chodí ve škole na kroužek fotbalu. Velmi rád navštěvuje školní družinu. Škola získala jako sponzorský dar lego, které Vašek velmi rád staví.