INDEX
INKLUZE

Vojtěch, 10 let

Co se udělalo?

Vojta byl na základě doporučení SPC přeřazen do 3. třídy ZŠ. Byl vytvořen individuální vzdělávací plán, podle kterého je Vojta vzděláván a hodnocen. Individuální vzdělávací plán je každé tři měsíce podroben revizi.

Vojta má velmi dobrý a otevřený vztah s paní asistentkou, svěřuje se jí, důvěřuje jí.
Vojta potřebuje v hodinách pevný řád – s podporou paní asistentky je veden k dokončování. Je uplatňován žetonový systém hodnocení (dítě získává žetony - v tomto případě samolepky aut - jako odměnu za vykonanou činnost). Za nasbírané žetony, jejichž počet je dopředu určen, získává dítě oblíbenou věc nebo aktivitu. Vojta většinou mění za čas strávený ve vytvořeném sportovním koutku.
Vojta se do nové třídy těšil, protože ve stávající neměl žádné kamarády. Jeho silnou stránkou je dobrá mechanická paměť, díky tomu měl šanci hned zpočátku být i v nové třídě úspěšný a začal si více věřit. Postupem času se i zde začala zvyšovat jeho agresivita. Děti se ho začaly bát. Na základě toho byl vytvořen Kruh přátel. Malá skupinka dětí se nyní pravidelně setkává a Vojta si s nimi postupně vytváří přátelské vztahy.

Paní učitelka se zaměřila na osobnostně sociální aktivity. Ranní setkání třídy v kruhu se i zde stalo nedílnou součástí vyučování a velmi podpořilo Vojtovo začlenění do třídy.

Vojta chodí každý týden na fotbal. Má v něm velmi dobré výsledky.

Škole se nadále nedaří komunikovat s rodiči.  S rodinou pracuje OSPOD. Týmovou spolupráci -  škola, sociální pracovník a rodina – se zatím nepodařilo navázat.