třída |
A |
B |
C |
D |
E |
---|---|---|---|---|---|
1. |
23 |
23 |
23 |
23 |
|
2. |
23 |
25 |
27 |
27 |
|
3. |
27 |
26 |
|
||
4. |
28 |
27 |
27 |
27 |
|
5. |
27 |
|
|||
6. |
24 |
25 |
24 |
17 |
|
7. |
23 |
25 |
21 |
7 |
23 |
8. |
22 |
22 |
16 |
||
9. |
25 |
25 |
14 |
Škola Chrpová – INKLUZE
Pokud by ze speciální školy do školy v Chrpové ulici přešli ti žáci s postižením, kteří bydlí v její spádové oblasti, zvýšil by se počet žáků z 902 na 909.
Proměna na inkluzivní školu obnáší v první řadě posilnění Školního poradenského pracoviště o koordinátora inkluze na plný úvazek a doplnění úvazku školního psychologa na úvazek plný. Zatímco původní školní speciální pedagog se nadále věnuje především žákům se specifickými poruchami učení, škola do tříd, v nichž jsou začleněni žáci s těžkým mentálním nebo kombinovaným postižením, zaměstná další 4 speciální pedagogy – druhé učitele. Pro žáky s postižením na prvním stupni zabezpečuje škola celkem tři odpolední asistenty (s polovičními úvazky), díky nimž se tito žáci mohou zapojit do odpolední družiny. Jelikož v zájmu zmenšení tříd v prvním ročníku došlo v Modelu k vytvoření páté paralelní třídy, potřebuje škola rovněž zaměstnat jednoho běžného učitele prvního stupně.
Aby se žáci s postižením mohli v případě potřeby odebrat se speciálním pedagogem do ústraní, vznikla ve škole jedna multifunkční specializovaná učebna a také relaxační místnost – Snoezelen.