třída

A

B

C

D

E

1.

23

23

23

23

23

2.

23

25

27

27

 

3.

27

27

26

27

 

4.

28

27

27

27

 

5.

27

20

24

22

 

6.

24

25

24

6

17

7.

23

25

21

7

23

8.

21

22

22

11

16

9.

25

25

23

11

14

Škola Chrpová – INKLUZE

Pokud by ze speciální školy do školy v Chrpové ulici přešli ti žáci s postižením, kteří bydlí v její spádové oblasti, zvýšil by se počet žáků z 902 na 909.

Proměna na inkluzivní školu obnáší v první řadě posilnění Školního poradenského pracoviště o koordinátora inkluze na plný úvazek a doplnění úvazku školního psychologa na úvazek plný. Zatímco původní školní speciální pedagog se nadále věnuje především žákům se specifickými poruchami učení, škola do tříd, v nichž jsou začleněni žáci s těžkým mentálním nebo kombinovaným postižením, zaměstná další 4 speciální pedagogy – druhé učitele. Pro žáky s postižením na prvním stupni zabezpečuje škola celkem tři odpolední asistenty (s polovičními úvazky), díky nimž se tito žáci mohou zapojit do odpolední družiny. Jelikož v zájmu zmenšení tříd v prvním ročníku došlo v Modelu k vytvoření páté paralelní třídy, potřebuje škola rovněž zaměstnat jednoho běžného učitele prvního stupně.

Aby se žáci s postižením mohli v případě potřeby odebrat se speciálním pedagogem do ústraní, vznikla ve škole jedna multifunkční specializovaná učebna a také relaxační místnost – Snoezelen.