Výsledky – Jak to dopadlo?
Zde se dozvíte, kolik by realizace Modelu vyžadovala peněz a kvalifikovaných lidí. Můžete zde nahlédnout, jak inkluzivní opatření zvyšovala rozpočty škol v Modelu a o kolik celkově rozpočty narostly. Také zde naleznete informace o dostupných zdrojích, z nichž by bylo možné nároky inkluzivní změny naplnit, a porovnání několika variant financování škol.
Nové položky v rozpočtu škol: S čím vším se v Modelu počítá?
Model navrhuje řadu konkrétních opatření, která by měla školy nasměrovat k realizaci inkluzivního vzdělávání. Do jaké míry navyšují taková opatření rozpočty základních škol? Prohlédněte si příklad školy ve Fialkové ulici, u které došlo k největšímu nárůstu nákladů. Kromě ceny jednotlivých nových položek rozpočtu je zde názorně vidět, do jakých detailů jsme při kalkulacích v Modelu zacházeli.
Opatření navržená Modelem v ZŠ Fialková – Náklady v roce 2012/2013 (v Kč) | |
---|---|
Mzdy: | |
koordinátor inkluze (plný úvazek) | 410 000 |
školní psycholog (plný úvazek) | 410 000 |
6 speciálních pedagogů – druhých učitelů (plné úvazky) | 2 461 000 |
5 asistentů (3 na plný, 2 na poloviční úvazek) | 1 057 000 |
dorovnání mzdy speciálního pedagoga, který v současnosti vykonává odbornou práci za plat asistenta pedagoga (poloviční úvazek) | 73 000 |
Školení pedagogů: | |
kurz „Úvod do inkluzivního vzdělávání“ – třídenní, pro celý učitelský sbor | 20 000 |
8 doplňkových tematických kurzů – pro kolektivy učitelů tříd, v nichž je začleněný žák se SVP | 40 000 |
Stavební úpravy a vybavení: | |
multifunkční učebna – rekonstrukce a vybavení třídy | 30 000 |
relaxační místnost – Snoezelen – rekonstrukce a vybavení třídy | 160 000 |
bezbariérové toalety – rekonstrukce v obou budovách | 200 000 |
2 speciální lavice a židle pro žáky s tělesným postižením | 20 000 |
2 protiskluzové podložky na lavici | 2 000 |
speciální lavice pro strukturované učení | 8 000 |
koberec pro zřízení relaxačního koutku | 5 000 |
laminovací zařízení | 1 500 |
spotřební materiál (suché zipy, tonery, laminovací fólie atd.) | 9 000 |
Ostatní: | |
navázání spolupráce s městskou terénní sociální službou | 0 |
zřízení tranzitního programu pro žáky posledních ročníků | 0 |