Výsledky – Jak to dopadlo?

Zde se dozvíte, kolik by realizace Modelu vyžadovala peněz a kvalifikovaných lidí. Můžete zde nahlédnout, jak inkluzivní opatření zvyšovala rozpočty škol v Modelu a o kolik celkově rozpočty narostly. Také zde naleznete informace o dostupných zdrojích, z nichž by bylo možné nároky inkluzivní změny naplnit, a porovnání několika variant financování škol.

Nové položky v rozpočtu škol: S čím vším se v Modelu počítá?

Model navrhuje řadu konkrétních opatření, která by měla školy nasměrovat k realizaci inkluzivního vzdělávání. Do jaké míry navyšují taková opatření rozpočty základních škol? Prohlédněte si příklad školy ve Fialkové ulici, u které došlo k největšímu nárůstu nákladů. Kromě ceny jednotlivých nových položek rozpočtu je zde názorně vidět, do jakých detailů jsme při kalkulacích v Modelu zacházeli.

Opatření navržená Modelem v ZŠ Fialková – Náklady v roce 2012/2013 (v Kč)
Mzdy:
koordinátor inkluze (plný úvazek) 410 000
školní psycholog (plný úvazek) 410 000
6 speciálních pedagogů – druhých učitelů (plné úvazky) 2 461 000
5 asistentů (3 na plný, 2 na poloviční úvazek) 1 057 000
dorovnání mzdy speciálního pedagoga, který v současnosti vykonává odbornou práci za plat asistenta pedagoga (poloviční úvazek) 73 000
Školení pedagogů:
kurz „Úvod do inkluzivního vzdělávání“ – třídenní, pro celý učitelský sbor 20 000
8 doplňkových tematických kurzů – pro kolektivy učitelů tříd, v nichž je začleněný žák se SVP 40 000
Stavební úpravy a vybavení:
multifunkční učebna – rekonstrukce a vybavení třídy 30 000
relaxační místnost – Snoezelen – rekonstrukce a vybavení třídy 160 000
bezbariérové toalety – rekonstrukce v obou budovách 200 000
2 speciální lavice a židle pro žáky s tělesným postižením 20 000
2 protiskluzové podložky na lavici 2 000
speciální lavice pro strukturované učení 8 000
koberec pro zřízení relaxačního koutku 5 000
laminovací zařízení 1 500
spotřební materiál (suché zipy, tonery, laminovací fólie atd.) 9 000
Ostatní:
navázání spolupráce s městskou terénní sociální službou 0
zřízení tranzitního programu pro žáky posledních ročníků 0