Jak to dopadlo?

Zde se dozvíte, kolik by realizace Modelu vyžadovala peněz a kvalifikovaných lidí. Můžete zde nahlédnout, jak inkluzivní opatření zvyšovala rozpočty škol v Modelu a o kolik celkově rozpočty narostly. Také zde naleznete informace o dostupných zdrojích, z nichž by bylo možné nároky inkluzivní změny naplnit, a porovnání několika variant financování škol.

Potřeba dalších pedagogických pracovníků

Z modelu vyplynulo, že do běžných základních škol by bylo třeba přijmout další pedagogické pracovníky, např. 6 speciálních pedagogů a 8 asistentů pedagoga. Jde o volná místa, která jsme v modelu neobsadili stávajícími zaměstnanci speciální školy. Tito zaměstnanci byli k pokrytí potřeby využiti pouze poměrně k počtu přecházejících žáků s trvalým bydlištěm v daném městě.

Kvalifikace Potřebný personál Dostupné osoby (zaokrouhleno)
Speciální pedagog 12 6
Běžný pedagog/ koordinátor 3
Psycholog 1–2
Asistent 10 2
Vychovatel 1–2

Šest speciálních pedagogů, kteří by ze speciálních škol mohli přejít do škol běžných, naplňuje potřebu Modelu jenom na polovinu. I když 5 z 10 potřebných asistentů jsou asistenti do odpolední družiny (s polovičními úvazky), jejich nedostatek je také markantní. Pokud by se psycholog pracující na půl úvazku v ZŠ Liliová mohl ujmout také částečného úvazku v ZŠ Šalvějová, stačilo by najít jednoho dalšího člověka. Není možné ovšem vyloučit, že ve městě či jeho okolí žijí kvalifikovaní speciální pedagogové, asistenti nebo psychologové, kteří dnes vykonávají jinou profesi.