třída

A

B

C

1.

23

23

23

2.

21

20

21

3.

22

25

24

4.

21

25

24

5.

24

27

 

6.

26

23

 

7.

17

24

 

8.

21

23

 

9.

20

24

 

Škola Fialková – Inkluze

Do školy ve Fialkové ulici přešlo v Modelu ze speciální školy celkem 19 žáků. Dvanáct z nich má různá zdravotní postižení, 7 naopak tvoří žáci ze sociálně znevýhodněných romských rodin.

Jako modelová inkluzivní škola má ZŠ Fialková Školní poradenské pracoviště, v němž působí koordinátor inkluze a školní psycholog – oba na plný úvazek. Ve škole rovněž působí 6 speciálních pedagogů v roli druhého učitele ve třídách, v níž jsou začleněni žáci s těžšími druhy postižení. Škola dále zaměstnává tři asistenty pedagoga na plný úvazek (dva pro třídy s žáky ze sociálně znevýhodněného prostředí, jednoho pro asistenci žákům na vozíku); dva další pracují na poloviční úvazek v odpolední družině. Prostřednictvím asistentů a koordinátora inkluze škola aktivně spolupracuje s místní terénní sociální službou a pro žáky v posledním ročníku organizuje tranzitní program.

Protože zejména žáci s těžším postižením potřebují často odcházet z výuky, škola zřídila členitou multifunkční učebnu pro oddělenou výuku a také jednu rezervní menší místnost pro případ, že by ta první byla obsazená. Pro potřeby relaxace žáků s kombinovaným postižením je škola vybavena relaxační místností – Snoezelenem. Vzhledem k tomu, že na obou stupních je nově začleňován žák na vozíku, je v nevyhnutné dobudovat bezbariérové toalety, a to v obou školních budovách.