třída |
A |
B |
C |
---|---|---|---|
1. |
23 |
||
2. |
21 |
21 |
|
3. |
25 |
||
4. |
21 |
24 |
|
5. |
|
||
6. |
23 |
|
|
7. |
|
||
8. |
|
||
9. |
20 |
|
Škola Fialková – Inkluze
Do školy ve Fialkové ulici přešlo v Modelu ze speciální školy celkem 19 žáků. Dvanáct z nich má různá zdravotní postižení, 7 naopak tvoří žáci ze sociálně znevýhodněných romských rodin.
Jako modelová inkluzivní škola má ZŠ Fialková Školní poradenské pracoviště, v němž působí koordinátor inkluze a školní psycholog – oba na plný úvazek. Ve škole rovněž působí 6 speciálních pedagogů v roli druhého učitele ve třídách, v níž jsou začleněni žáci s těžšími druhy postižení. Škola dále zaměstnává tři asistenty pedagoga na plný úvazek (dva pro třídy s žáky ze sociálně znevýhodněného prostředí, jednoho pro asistenci žákům na vozíku); dva další pracují na poloviční úvazek v odpolední družině. Prostřednictvím asistentů a koordinátora inkluze škola aktivně spolupracuje s místní terénní sociální službou a pro žáky v posledním ročníku organizuje tranzitní program.
Protože zejména žáci s těžším postižením potřebují často odcházet z výuky, škola zřídila členitou multifunkční učebnu pro oddělenou výuku a také jednu rezervní menší místnost pro případ, že by ta první byla obsazená. Pro potřeby relaxace žáků s kombinovaným postižením je škola vybavena relaxační místností – Snoezelenem. Vzhledem k tomu, že na obou stupních je nově začleňován žák na vozíku, je v nevyhnutné dobudovat bezbariérové toalety, a to v obou školních budovách.
LEGENDA
- stávající žák se zdravotním postižením
- nový žák s lehkým mentálním postižením (LMP)
- nový žák romského původu s diagnózou LMP
- nový žák se středně těžkým nebo těžkým mentálním, nebo s kombinovaným postižením
- asistent
- speciální pedagog jako druhý učitel
- Kliknutím na barevné políčko v tabulce zobrazíte detail jednotlivé třídy.