Speciální škola – Inkluze
Kdyby všichni chodili do své spádové základní školy
Pokud by se žáci s postižením měli možnost vzdělávat ve svých spádových školách, do čtyř základních škol fungujících ve městě by přešly dvě třetiny žáků ZŠ praktické a téměř polovina žáků ZŠ speciální. Přehled výše nabízí základní představu, jaký podíl původního rozpočtu speciální školy připadá na žáky začleněné do škol ve městě (tedy v Modelu) a jaká poměrná část by „putovala“ do spádových škol mimoměstských žáků. Obdobně je rozpočítán i kvalifikovaný speciálně pedagogický personál.
Jelikož se Model zabývá pouze základní školou, předškoláky a stejně tak zdroje spotřebovávané na jejich výuku přehled nezobrazuje. Ze stejného důvodu zde nejsou zahrnuti tři žáci, jejichž věk letos přesáhl hranici 16 let.
Žáci mimo obec, podíl pedagogů
a finančních prostředků,
které s nimi zůstávají
7 | žáků ZŠ praktické |
16 | žáků ZŠ speciální |
6 | speciálních pedagogů |
2 | asistenti |
Mzdy ZŠPr | 1 054 500 |
Mzdy ZŠSp | 3 031 500 |
Mzdy ostatní | 569 000 |
Provozní náklady a ost. | 1 243 000 |
Celkem | 5 898 000 |
Žáci z obce,
podíl pedagogů
a finančních prostředků,
které za nimi odcházejí
20 | žáků ZŠ praktické |
11 | žáků ZŠ speciální |
5 | speciálních pedagogů |
2 | asistenti |
Mzdy ZŠPr | 2 166 000 |
Mzdy ZŠSp | 1 984 000 |
Mzdy ostatní | 579 000 |
Provozní náklady a ost. | 1 381 000 |
Celkem | 6 111 000 |