Speciální škola – Inkluze

Kdyby všichni chodili do své spádové základní školy

Pokud by se žáci s postižením měli možnost vzdělávat ve svých spádových školách, do čtyř základních škol fungujících ve městě by přešly dvě třetiny žáků ZŠ praktické a téměř polovina žáků ZŠ speciální. Přehled výše nabízí základní představu, jaký podíl původního rozpočtu speciální školy připadá na žáky začleněné do škol ve městě (tedy v Modelu) a jaká poměrná část by „putovala“ do spádových škol mimoměstských žáků. Obdobně je rozpočítán i kvalifikovaný speciálně pedagogický personál.

Jelikož se Model zabývá pouze základní školou, předškoláky a stejně tak zdroje spotřebovávané na jejich výuku přehled nezobrazuje. Ze stejného důvodu zde nejsou zahrnuti tři žáci, jejichž věk letos přesáhl hranici 16 let.

Žáci mimo obec, podíl pedagogů
a finančních prostředků,
které s nimi zůstávají

žáků ZŠ praktické
16  žáků ZŠ speciální
speciálních pedagogů
asistenti
Mzdy ZŠPr 1 054 500
Mzdy ZŠSp 3 031 500
Mzdy ostatní 569 000
Provozní náklady a ost.  1 243 000
Celkem 5 898 000

Žáci z obce,
podíl pedagogů
a finančních prostředků,
které za nimi odcházejí

20  žáků ZŠ praktické
11  žáků ZŠ speciální
speciálních pedagogů
asistenti
Mzdy ZŠPr 2 166 000
Mzdy ZŠSp 1 984 000
Mzdy ostatní 579 000
Provozní náklady a ost.  1 381 000
Celkem 6 111 000