Přehled

V této části je základní charakteristika modelové základní školy po zrušení speciální třídy. Jsou tu přehledně znázorněny přesuny žáků a asistentů v rámci začleňování do běžných tříd a harmonogram jednotlivých aktivit, které v rámci procesu začleňování žáků a rušení speciální třídy musela škola provést.

Co se stane se žáky a asistenty po zrušení speciální třídy?

Zrušením speciální třídy došlo k navýšení počtu žáků v některých třídách, vzhledem k počtu žáků speciální třídy se jednalo o minimální změny. Asistent pedagoga působící ve speciální třídě přešel společně se dvěma žáky do 1. třídy. Vedení školy muselo navíc zaměstnat jednoho asistenta pedagoga do 3. třídy. Speciální pedagožka, původně působící ve speciální třídě, se na škole stala koordinátorkou inkluze, zajišťuje tu i speciálně pedagogickou činnost a zároveň vyučuje na prvním stupni.

třída celkový
počet dětí
z toho dětí
se SVP
děti ze speciální třídy
přeřazené do běžných tříd
spec. třída 10 10
+ asistent ped.
x (třída zrušena)
1. třída 22 1 Marek a Lucie
podpůrná opatření: asistent ped.
2. třída 18 2
+ asistent ped.
Václav, Tadeáš, Jindřiška
podpůrná opatření: asistent ped.
3. třída 24 3 Vojta
podpůrná opatření: asistent ped.
(nově přijatý)
4. třída 21 2
+ asistent ped.
Tereza
podpůrná opatření: asistent ped.
5. třída 20 3
+ asistent ped.
David, Zdeňka
podpůrná opatření: asistent ped.
6. třída 18 2 x
7. třída 16 3
+ asistent ped.
Kateřina
podpůrná opatření: asistent ped.
8. třída 19 3 x
9. třída 21 2 x