Přehled
V této části je základní charakteristika modelové základní školy po zrušení speciální třídy. Jsou tu přehledně znázorněny přesuny žáků a asistentů v rámci začleňování do běžných tříd a harmonogram jednotlivých aktivit, které v rámci procesu začleňování žáků a rušení speciální třídy musela škola provést.
Co se stane se žáky a asistenty po zrušení speciální třídy?
Zrušením speciální třídy došlo k navýšení počtu žáků v některých třídách, vzhledem k počtu žáků speciální třídy se jednalo o minimální změny. Asistent pedagoga působící ve speciální třídě přešel společně se dvěma žáky do 1. třídy. Vedení školy muselo navíc zaměstnat jednoho asistenta pedagoga do 3. třídy. Speciální pedagožka, původně působící ve speciální třídě, se na škole stala koordinátorkou inkluze, zajišťuje tu i speciálně pedagogickou činnost a zároveň vyučuje na prvním stupni.
třída | celkový počet dětí |
z toho dětí se SVP |
děti ze speciální třídy přeřazené do běžných tříd |
---|---|---|---|
spec. třída | 10 | 10 + asistent ped. |
x (třída zrušena) |
1. třída | 22 | 1 | Marek a Lucie podpůrná opatření: asistent ped. |
2. třída | 18 | 2 + asistent ped. |
Václav, Tadeáš, Jindřiška podpůrná opatření: asistent ped. |
3. třída | 24 | 3 | Vojta podpůrná opatření: asistent ped. (nově přijatý) |
4. třída | 21 | 2 + asistent ped. |
Tereza podpůrná opatření: asistent ped. |
5. třída | 20 | 3 + asistent ped. |
David, Zdeňka podpůrná opatření: asistent ped. |
6. třída | 18 | 2 | x |
7. třída | 16 | 3 + asistent ped. |
Kateřina podpůrná opatření: asistent ped. |
8. třída | 19 | 3 | x |
9. třída | 21 | 2 | x |